راجع به جنسیت ها یا گرایش ها چقدر میدونی؟

تاریخچه ماه پراید "حمایت از گرایش ها و جنسیت ها"

شاید براتون سوال پیش اومده باشه که همه این جنبش ها از کجا شروع شد.

حدود 60-70 سال پیش توی امریکا و تقریبا همه کشورای جهان به هیچ وجه با اعضای lgbtq+ "اقلیت های جنسیتی" به هیچ عنوان رفتار خوبی نمیشد و اونا از کمترین حقوق شهروندی محروم بودن.

به طوری که اگه کسی همجنسگرا یا ترنس بود قانون ازش حمایت نمیکرد و بین خانواده ها طرد کردن اونا یه چیز رایج بود.

دهه 60میلادی گروه ها و نهادهای زیادی تشکیل شده بودن برای حمایت ازین قشر.ولی هنوز نتونسته بودن با شعارها و تظاهراتشون کار زیادیو از پیش ببرن.

تااینکه سال 28 ژوئن 1969میلادی پلیس ها به یه گی بار به اسم استونوال در گرین ویلج"یه محله واقع در نیویورک" حمله کردن که بازم حمله پلیس ها به گی بارها یه چیز رایج تو اون زمان بود.

افرادی که تو استونوال دورهم جمع میشدن اغلب از قشر ضعیف و بی پول جامعه بودن و به خاطر همین نمیتونستن از حقشون دفاع کنن.

و به این صورت بوده که کارتای شناساییو چک میکردن و به هرکس مشکوک میشدن میبردنش دستشویی و اندام خصوصیشو بررسی میکردن و اگه برخلاف عرف الت تناسلیش لباس پوشیده بود میبردنش کلانتری و به احتمال زیاد بعدشم زندان.

در حین همین بررسی احتماع مردم به نشونه حمایت از افراد اخل بار هی بیشتر و بیشتر شد تاجایی که حتی پلیس نیروهای بیشتری رو برای مقابله بااونا خبر کرد.

اولین جشن یادبود از واقعه استونوال به شکل رژه گروهی سه سال بعد ازین واقعه در نیویورک,لس انجلس و سان فرانسیسکو و شیکاگو برگزار شد.

و بعد ازاون هرساله انجمن ها و نهادهای حمایت از اقلیت های گرایشی و جنسیتی بیشتر و بیشتر شدن تا حقوق مساوی برای این قشر با بقیه مردمی که درین قشر نبودن را بدست بیارن.

اولین نهادهایی که برای حمایت از lgbt+ پیشقدم شدن:the Daughters of Bilitis  و Mattachine Society

 

 

باربارا گیتینز-سال 1965 از اولین اعتصاب کنندگان

 

اولین رییس جمهور امریکا که به صورت رسمی ماه ژوئن را pride month اعلام کرد:بیل کلینتون-سال 1999و 2000

کشورهایی که همجنسگرا بودن در اونا جرمه: ایران,عربستان,عراق,لبنان,افغانستان,پاکستان,بنگلادش,میانمار,سریلانکا,اندونزی,مالاسیا,نامبیا,زامبیا-زیمباوه-یمن-عمان-امارات متحده عربی-قطر-کویت-ترکمنستان-ازبکستان-و...

این لینک نشون میده که توی کدوم کشورا هنوز گی بودن جرمه و چه مجازاتی براش درنظر میگیرن"که یکی ازبدترین مجازاتها مال کشور ماهس" : https://www.humandignitytrust.org/lgbt-the-law/map-of-criminalisation/

--------------------------------

فرهنگ لغت LGBTQQIP2SAA (به اختصار lgbtq+)

اغلب مردم فقط معنی چهار حرف اول رو اونم به طور ناقص میدونن.من کلا اینجا سعی میکنم همه اصطلاحات راجع به این زمینه رو براتون معنا کنم.

هوموسکشوال:به معنی همجنسگرا هست.افرادی که از لحاظ جنسی یا عاطفی به همجنس خودشون مایلن.

هتروسکشوال (استریت): دگرجنسگرا.افرادی که از لحاظ عاطفی یا جنسی به جنس مخالف مایلن.

هوموفوبیا: یه جور بیماری و کله شقی هست که بعضی افراد که مطالعه کافی نداشتن نسبت به همجنسگراها دارن و اونا رو نمیپذیرن و مدام به اونا توهین میکنن و فقط به خاطر گرایش یه نفر ازاون بدشون میاد.

هموفوبیک: افرادی که هوموفوبیا دارن.

تاپ: کسی که تو رابطه جنسی داخل کننده هست "خوشمزه بازی درنیارین سراین" و معمولا از لحاظ رفتاری هم کسیه که بیشتر مدیریت رابطه رو به دست داره"میتونه اینطور هم نباشه"

باتم: کسی که توی رابطه جنسی مفعول هست."ترجیح میده در رابطه دخول روی اون انجام بشه"

سوییچ"ورس": کسی که هردو پوزیشن رو دوست داره و براش فرقی نداره.( ورس بودن هم درجه بندی داره و میتونن ورس مایل به تاپ باشن یا باتم)

LGBT Info

لزبین: غیرمردهایی که به زن ها گرایش دارن. (از به کار بردن واژه لز یا لزبو در مکالماتمون خودداری کنیم چون در قدیم این واژه ها برای توهین به این قشر استفاده میشده.)

گی: غیرزن هایی که به مردها گرایش دارن.(البته در اصطلاحات روزمره خیلی اوقات لزبین ها  هم گی خطاب میشن و کلا بار معنایی هوموسکشوال هم داره.)

بایسکشوال: ادمایی که به  بیشتر از یک جنسیت گرایش دارن.

چندتا نکته جالب!!

بایسکشوال در ابتدا به معنی دوجنس گرا بود.ولی اون زمان فقط دوجنسیت زن و مرد به رسمیت شناخته شده بود.و الان که جنسیت های بیشتری به رسمیت شناخته شدن چندتا زیرشاخه پیدا کرده و افرادی که به بیشتر از دوجنسیت گرایش دارن به طور کلی بایسکشوال محسوب میشن زیرشاخه هاش:

 

پلیسکشوال: کسی که به بیشتر از یک جنسیت گرایش داره ولی نه همه جنسیتا. مثلا ممکنه تو به مردها و نان باینری ها گرایش داشته باشی ولی زن ها نه.

پنسکشوال: یعنی کسی که به همه جنسیت ها به یک اندازه گرایش داره.و توی رابطه برقرار کردن جنسیت طرف مقابلش براش اهمیتی نداره.

 

آمنیسکشوال: کسی که به همه جنسیت ها گرایش داره بااین تفاوت که نه به یک اندازه.مثلا اقای ایکس برای رابطه برقرار کردن زنارو ترجیح میده"با مونث های بیشتری رابطه داشته" ولی ممکن هست درطول زندگیش بامردها هم رابطه برقرار کنه "ولی کمتر از زنان"

 

نکته ها:

افراد بایسکشوال تنوع طلب و خائن نیستن و بایسکشوال بودن به هیچ عنوان خیانت رو توجیه نمیکنه.فرقش با تویی که فقط به یه جنسیت گرایش داری اینه که تو اگه سه بار پارتنری داشته باشی هرسه تاش از یه جنسیت هستن.اون اگه سه بار پارتنر داشته باشه جنسیتا میتونن متفاوت باشن.و ربطی به تریسام و رابطه های گروهی نداره.(اون کلا یه مقوله جداس که راجع بهش توضیح میدم)

همونطور که گفتم همه بایسکشوال ها به تک تک جنسیت ها به یک اندازه گرایش ندارن.مثلا مارتا گرایشش 80درصد به دخترا و 20درصد به پسراس,ولی رزی 30درصد دخترا و 70درصد پسرا.افراد باهم فرق دارن و 50/50نیست همیشه.

وقتی که یه دختر بایسکشوال بود و پارتنرش مرد بود به این معنا نیست که اون استریت شده.اون هنوز هم به دخترا میتونه گرایش داشته باشه فقط شریک زندگیش تو اون بازه زمانی یه مرده.و بالعکس وقتی اون دختر پارتنر مونث داره به معنی لزبین شدنش نیست.

 

ستروسکشوال: یه نان باینری که فقط به نان باینری ها گرایش داره.(زن ها و مردها نمیتونن این گرایشو داشته باشن)

دمیسکشوال: افرادی که فقط وقتی از لحاظ جنسی به کسی کشش دارن که از لحاظ عاطفی واقعا شیفته اون شده باشن و احساسات عمیقی نسبت بهش داشته باشن.و دمیسکشوال ها هم میتونن به فقط یک جنسیت یا بیشتر از یک جنسیت گرایش داشته باشن. "مثلا دمیسکشوال بایرومانتیک یعنی دمیسکشوالی که به بیش از یک جنسیت میتونه از لحاظ عاطفی وابسته شه و عاشقشون بشه"

Black, gray, white, purple stripes

آسکشوال: افرادی که از لحاظ جنسی به کسی گرایش ندارن.آسکشوال هاهم میتونن به یک یا بیشتر از یک جنسیت از لحاظ عاطفی گرایش داشته باشن.آسکشوال ها چند دسته ان. بعضیاشون هیچوقت از لحاظ جنسی تحریک نمیشن.و ممکنه هیچوقت رابطه جنسی نداشته باشن یا از انجامش لذت نبرن. دسته دیگری هم هستن که ممکنه خودارضایی یا حتی سکس رو انجام بدن و از انجامش لذت هم ببرن.ولی به طرف مقابلشون کشش جنسی نداشتن.(یعنی اگه وارد رابطه با کسی بشه به اون طرف کشش جنسی نداره,حتی میتونن باهم هرشب هم سکس کنن و بعضا ارضا هم بشن.ولی به دلیل کشش یا ارضای جنسی با شخص مقابل وارد رابطه نشده.)

گری اسکشوال: زیردسته اسکشوال ها هستن که کشش جنسی کمی رو به ندرت نسبت به فرد دیگری تجربه میکنن.

Polyamorous | LGBTA Wiki | Fandom

پلی امری: نوعی از رابطه هست که فرد یا افراد دراون رابطه فقط با یک نفر دررابطه نیستن و شرط اولش اینه که همه افرادی که دراین رابطه هستن ازاین شرایط راضی باشن و اگه فقط یک نفر از افراد دخیل درین رابطه ناراضی باشه اون رابطه منسوخ شدس و اگه ادامه دار شه از ارزش های اخلاقی به دوره.و دراین نوع روابط لازم نیست که باهمه افراد داخل اون رابطه عشق بازی کنی.ولی راضی هستی که فرد دیگری که ازش خبر داری با اون عشق بازی کنه. (یکم شبیه چندهمسری هس بااین تفاوت که همه افراد دخیل درین رابطه راضین و خبر دارن از قضیه-ـ-و خیانتی صورت نگرفته وقتی رضایت همه طرفین باشه)

اینترسکس: بیناجنس یا میان جنس. (که متاسفانه تو جامعه اغلب به عنوان دوجنسه یا هرمافرودیت میشنویم که نوعی توهین به اینجور افراد هست.خودمن تا دوسال پیش اینو نمیدونستم و به کار میبردم) افرادی که با هورمون ها یا کروموزوم ها یا اندام های جنسی به دنیا میان که نمیشه دقیقا اون برچسبی از جامعه که به عنوان مذکر یا مونث شناخته میشه رو همون زمان یا حتی بعدترها به اون ها داد.یه اقدام خودسرانه که متاسفانه هنوز هم خیلی ازجاها انجام میشه درحق نوزادهای اینترسکس تغییر جنسیت اونها به همون جنسیتی هست که دکترها یا والدین اون نوزاد ترجیح میدن.و در دوران بلوغ مشکلات خیلی بزرگی براشون به وجود میاد اگه اشتباهی رخ داده باشه. https://hamdamapp.com/blog14/ این مطلب رو بخونین تا بهتر متوجه بشین که اگه خودسرانه عمل کنیم میتونیم چه سختی ای رو به اون ها خصوصا در وران بلوغ وارد کنیم.بهترین انتخاب اینه که تا دوران بلوغ بچه صبر کرد و بعدش فرد اینترسکس با انتخاب خودش تشخیص بده که چه جنسیتی داره و ایا اصلا نیازی به عمل تغییرجنسیت داره یا خیر.

ترنسجندرها: افرادی که به هنگام تولد به خاطر اندام جنسیشون به اونا جنسیت اشتباهی داده شده.مثلا طرف چون با بدن دختر به دنیا اومده بهش جنسیت دختر رو دادن ولی دراصل  ماهیتش پسره.

ترنس ها به دودسته باینری و نان باینری تقسیم میشن.باینری ها اون دسته ای هستن که جنسیت زن یا مرد رو دارن.(مردهای ترنس به هنگام تولد به اشتباه به اونا جنسیت دختر داده شده و زن های ترنس هنگام تولد به اشتباه به اونا جنسیت مرد) نان باینری ها اون دسته ای هستن که محدود به جنسیت نیستن و نه خودشون رو کاملا زن میدونن و نه مرد. هم باینری ها و هم نان باینری ها میتونن عمل تطبیق جنسیت یا هورمون تراپی رو انجام بدن یا ندن و این به خود طرف بستگی داره.اندام های جنسی ملاکی برای جنسیت نیستن و این ماهیت و ترجیح خود افراد هس که ما اون ها رو با چه جنسیتی بشناسیم.و مهم تر از همه اینکه اونا هیچ اشتباهی دراین خصوص نکردن و خود هرکس بهتر از بقیه میدونه که چه جنسیتی داره و از چه چیزی خوشش میاد.و چنین چیزایی انتخابی نیستن که بتونن تغییرش بدن.

نکات

ترنسجندر بودن فقط جنسیت رو تعیین میکنه و نه گرایش جنسی رو.شما میتونی ترنسجندر باشی و همجنسگرا,استریت یا بایسکشوال باشی.

Yellow, white, light purple, and black stripes.

زیرشاخه های نان باینری

جندرفلوید: نان باینری ای که جنسیتش درطول زمان درحال تغییره مثلا بعضی وقتا زنه و بعضی وقتا مرد و بعضی وقتا جنسیت های دیگه ای.

آجندر: نان باینری های بی جنسیت که جنسیت خاصی رو برای خودشون درنظر نمیگیرن و دوست ندارن برای جنسیتشون برچسب گذاری کنن یا فقط دوست دارن به عنوان ادمی که هستن اونا رو قضاوت کنن یا بشناسن نه جنسیتشون.

بایجندر: نان باینری هایی که دوجنسیت دارن. "ممکنه درزمان های متفاوتی تجربه اش کنن یا همزمان"

پن جندر: نان باینری هایی که بیشتر از دوجنسیت دارن.

اندروجینی: نان باینری ای که ممکنه هم زنونه رفتار کنه و هم مردانه ولی نه لزوما به یک اندازه.که خودش باز چند شاخه میشه.

دوستان من اینجا خیلی خلاصه و مختصر گفتم و هنوز هم زیرشاخه ها و جنسیت های بیشتری هست.

که شما با کلیک روی لینک زیر میتونن جنسیت خودتون رو پیدا کنین یا اگه میدونین بهتر بتونین بقیه جنسیت هارو به طور دقیق بشناسین,ریشه کلمات و اصطلاحات جنسیتی رو هم بفهمین از کجا اومده.

https://gender.wikia.org/wiki/Gender_Wiki

سیس جندر (هم برای مردها و هم زن ها به کار میره): افرادی که جنسیت واقعیشون همونی هست که هنگام تولد و توی شناسنامه بهشون نسبت داده شده.

 

هومو رومانتیک: افرادی که از لحاظ عاطفی فقط به همجنساشون کشش دارن.و از لحاظ جنسی ممکنه به جنسیت های دیگه ای گرایش داشته باشن یا اصلا اسکشوال باشن.

بایرمانتیک: از نظر عاطفی به بیش از یک جنسیت کشش دارن.و از لحاظ جنسی ممکنه اسکشوال باشن یا به جنسیت های کمتر یا بیشتری گرایش داشته باشن.

پنرومانتیک: از نظر عاطفی میتونن به هرکسی علاقه مند بشن ولی از لحاظ جنسی ممکنه اینطور نباشه.

آرومانتیک: افرادی که ازلحاظ عاطفی به کسی وابسته یا علاقه مند نمیشن.و میتونه از لحاظ جنسی هم اینطور باشه و میتونه نباشه.

کوییر: افرادی از خانواده lgbtq+ که ترجیح میدن روی جنسیت یا گرایششون برچسب خاصی نذارن و دوس ندارن لیبل گذاری کنن.و شما میتونی جندرکوییر باشی"لیبل نذاشتن روی جنسیتت" یا از لحاظ سکشوالیتی کوییر باشی"لیبل نذاشتن رو گرایشت"

-----------------------

تقویم PRIDE

2020 Pride Month Calendar by u/Tinituss : omnisexual

------------------------

فرهنگ لغات lgbt+ (ریزه کاری ها و جزئیات بیشتر)

bicurious: یه فرد هتروسکشوال که راجع به رابطه با جنس موافق کنجکاو باشه و دوس داشته باشه تجربه اش کنه یا یه فرد هوموسکشوال که راجع به رابطه با جنس مخالف کنجکاو باشه و دوس داشته باشه تجربه اش کنه.

 

binder(بیندر): یه تیکه لباس "تقریبا شبیه نیم تنه های ورزشی"که افراد برای تخت نشون دادن سینه هاشون استفاده میکنن.(ترنس های مرد زیاد استفاده میکنن)

bottom surgery: عمل های تغییر اندام های فرد که مربوط به پایین تنه میشه.

top surgery: عمل های تغییر اندام های فرد که مربوط به بالا تنه میشه.

butch lesbians

butch(بوچ): افرادی که استایل خیلی مردانه ای دارن"طبق عرف و کلیشه ها" و مردانه رفتار میکنن.ممکنه ترنس باشن."ولی نه لزوما"

دمی بوی: به فردی اشاره داره که معمولا به عنوان مذکر خودشو معرفی میکنه یا رفتارهای مردانه از خودش نشون میده ولی نه همیشه.

دمی گرل: دقیقا برعکس دمی بوی

Pin on makeup porn

درگ: یه جور حالت نمایشی داره و بعضی افراد مخالف جنسیت واقعیشون تیپ میزنن و رفتار میکنن و اندام های جنسی مصنوعی میزارن حتی. (درگ کویین ها ارتیست هایی هستن که زنانه لباس میپوشن و رفتار میکنن.درگ کینگ ها هم ارتیست هایی هستن که مردانه تیپ میزنن و رفتار میکنن.)

femme: معادل زنانه هس.مجموعه رفتارها و لباس هایی که طبق عرف جامعه مختص دخترها هس.هم femme girl داریم هم femme boy.

Sybil ☽ @sybil.kappert Instagram Profile | Picbabun

stud/tomboy: یه نوع استایل هست برای لزبین هایی که معمولا استایل پسرونه دارن یا رفتارهای پسرونه از خودشون نشون میدن.فرقش با بوچ اینه حالت سافت تری دارن و لزوما تاپ نیستن.میتونن موهای بلند داشته باشن و ارایش های ملایمی کنن.

stem: لزبین هایی که یه چیزی بین femme و stud هستن و ممکنه هی استایلشونو عوض کنن.

bear: مردهای گی که خیلی عضلانی و بزرگ جثه هستن و معمولا موی بدن زیادی دارن.

Jock: مردهای عضلانی و ورزشکار گی "که میتونن موی بدن اشته باشن یا شیو کنن " (هرچند من تو چندتا از فیلمای جدید دیدم که کلا به پسرای ورزشکارشون میگن جاک.ولی این کلمه ابتدا به این منظور استفاده میشده)

dyke (دایک): معادل لزبین هست.

fag/faggot: به معنای کونی یا اوبی هست که متاسفانه خیلیا به عنوان توهین برای مردای گی باتم به کار میبرن.

Closeted | In The Closet: یه اصطلاح است و به افرادی از خانواده lgbt+ اشاره داره که هنوز کام اوت نکردن "یا هنوز به بقیه اعلام نکردن این خصلتشونو یا هنوز خودشون متوجه نشدن.

کام اوت: اعلام کردن گرایش یا جنسیتتون اگه سیس جندر یا هتروسکشوال نباشین.

tranny: معادل ترنس هست.بااینکه خیلی از ترنس ها ازش استفاده میکنن ممکنه توهین امیز هم باشه.پس قبل از استفاده ازش مطمئن شین که طرف مقابلتون مشکلی نداشته باشه.

Hunter Schafer - Actor Profile - Photos & latest news

dysphoria: یه حالت روانی هس که نوعی از استرس و اضطراب و عدم اعتماد به نفس نسبت به جنسیت فرد هست.و اغلب اوقات برای افراد ترنس پیش میاد که "نکنه من به اندازه کافی شبیه جنسیت واقعیم نباشم و شبیه همون جنسیتی باشم که هنگام تولد بهم دادن؟"

LGBTQ | GSM | DSG | MOGAI | SAGA: همه این معادل lgbt و اقلیت های گرایشی-جنسیتی هستن. 

GSM: Gender & Sexual Minorities

DSG: Diverse Sexualities and Gender

MOGAI: Marginalized Orientations, Genders, and Intersex.

SAGA: Sexuality and Gender Alliance

----------------------------

gay history

Marie Antoinette Adult.jpg

ماری انتونیت (اخرین ملکه فرانسه قبل از انقلاب کبیر فرانسه)

شایعات خیلی زیادی از رابطه فراتر از دوستی این ملکه فرانسوی با زن ها در تاریخ هست.و معروفترین شایعه هم مربوط به رابطه اون با پرنسس ماری لوییزه درسه هست که مورخان اون رو "عشقی زیبا و نایاب قبل از ملاقات با مرگ" توصیف کردن.

سافو(شاعر یونانی)

از اولین لزبین های تاریخ که حدود 6قرن قبل از میلا مسیح در لزبوس یونان زندگی میکرده و اشعارش کاملا عشق اون به زن ها رو نشون میده.و اره درست فهمیین واژه لزبین از محل زندگی سافو گرفته شده. از سافو به عنوان دهمین الهه هنر ودانش یاد میکنن.

یهودا الهریزی (عالم و شاعر اسپانیایی 1165-1225)

از معروفترین نوشته های اون که میشه به تمایل اون به همجنسانش اشاره کرد " اگر موسی گونه های گل گرفته دوستم رو درحال خماری دیده بود با دستان و فرهای زیبای موهاش,در تورات نمی نوشت : با یک مرد همخواب نشو."

Image result for molana

 مولانا و شمس (شاعر و عارف ایرانی)

میدونم که حتی اگه بی تفاوت بودین نسبت به اسامی قبلی درمورد این جبهه میگیرین برام XD ولی از اشعار عاشقانه و عارفانه مولانا و شمس در وصف همدیگه خوب میتونیم درک کنیم که چیزی فراتر از دوستی یا استاد/شاگردی بین اونا وجود داشته و قطعا اغلب مردم اگه این دوتا جنس مخالف همدیگه بودن حرف الانمو از روی اشعارشون تایید میکردن.وگرنه چه دلیلی داشته که اطرافیان و حتی خانواده مولانا از گفت و گو و وقت گذروندن اون با شمس اینقد ناراحت و ازرده خاطر بشن که حتی حاضر بشن مولانا و شمس رو طرد کنن و بااونا بدرفتاری کنن و حتی نقشه قتل شمس رو بکشن؟حتی اگه رابطه ای بین این دو صورت نگرفته قطعا نمیشه از احساسات  عاطفی و عاشقانه ای که نسبت به همدیگه داشتن چشم پوشی کردن.مولانا و شمس قطعا بایرومانتیک/هومورومانتیک بودن.

 

Fuck Hitler by vumetro on SoundCloud - Hear the world's sounds

هیتلر

نه پشماتون نریزه هیتلر گی نیس ولی از تاریخی ترین هوموفوب ها هیتلر هس.هیتلر تمام مردان مشکوک به همجنسگرا بودن یا خارج از عرف زندگی کردن رو دستگیر میکرده.خیلی از اونا رو میکشته و خیلی از اونا رو به اردوگاه های کار اجباری میفرستاده.(اره تنها اسیب دیدگان از هیتلر و نازی ها یهودیا نبودن)و روی لباس هاشون مثلث های صورتی میدوختن تا نشون مردم بدن که اینا متفاوت و کثیفن و زن های همجنسگرا رو از جامعه طرد میکرده (با دوختن مثلث های سیاه روی لباس اونا) ولی با زن ها کاری نداشتن مگه که اعتراض میکردن که حکمشون شکنجه یا زندان بود.

Photograph of Virginia Woolf in 1902; photograph by George Charles Beresford

ویرجینیا ولف( نویسنده انگلیسی)

یکی از معروفترین عشق های تاریخ بین شعرا مربوط به ویرجینیا و ویتا سکویل بود.ویتا از اشراف زاده های انگلیسی بود که با هرولد نیکلسون ازدواج کرده بود(یه نکته خنده دار!هرولدم در دوران ازدواج با ویتا با همجنسش رابطه داشته XD) ویتا و ویرجینیا توی یک مهمونی در لندن باهم ملاقات کردن و بعد ازاون هم به دیدارهاشون ادامه دادن. ویتا دربچگی توسط برادر ناتنیش ازار جنسی دیده بود که به کسی نگفته بود.اولین نفری راجع به این مسئله با اون صحبت کرد ویرجینیا بود.این دو رابطه عاشقانه و جنسی ای باهم داشتن که خوشبختانه نامه نگاری هاشون هنوز موجوده.و ویتا اولین رابطه جنسی لذت بخششو با ویرجینیا تجربه کرد.و به خاطر ویرجینیا بود که ویتا نوشتن رو شروع کرد و نویسنده شد و کتاباشو توی نشر ویرجینیا چاپ کرد.شخصیت ویتا توی خیلی از آثار ویرجینیا ملموسه ولی  کتابی که به طور کامل شخصیت اصلی داستان از شخصیت ویتا برگرفته شده "اورلاندو" هست که از پرفروش ترین کتابای ویرجینیا هست.و "اورلاندو" اولین کتاب در تاریخ هست که یه کاراکتر ترنس داره. ویتا و ویرجینیا بعد از چندسال به خاطر افسردگی ویتا و حالت روحیش بهم زدن.ولی همچنان دوستی عمیقی داشتن به طوری که ویتا چندروز قبل از خودکشیش برای ویرجینیا یه نامه پرسوز و گدار نوشت.

An entry from smatterings of an aesthetic | Frida kahlo, Frida ...

فریدا کالو (نقاش مکزیکی)

خیلیاتون به خاطر ابروهای پیوسته اش میشناسینش.اون کاملا بی پروا راجع به عشقی که به زنان داره و بایسکشوالیتی حرف زده.اون با مردان رابطه داشته ولی چیزی که اغلب مردم نمیدونن تاریخچه روابط اون با زن ها بوده.معروف ترین معشوقه مونث اون شولا ورگاس هست. 

---------------------

باشعور باشیم!

-کسی که توی رابطه باتم هست به معنی منفعل و ضعیف تر بودنش نیست.این فقط ترجیح اونه برای انجام رابطه و به بقیه ابعاد زندگیش هیچ دخلی نداره.

 

-گرایش های جنسی قابل درمان نیستن.فردی که اسکشواله خودش انتخاب نکرده که میل جنسی نداشته باشه و ربطی به تجربیات قبلی اون نداره و این چیزی هست که از بدو تولد در اون نهادینه شده بوده و به مرور که بزرگتر شد و وارد اجتماع متوجه این موضوع شده.

 

-گرایش جنسی یا جنسیت کسی اونو برتر یا بدتر نمیکنه.

 

-اسکشوال بودن به معنی عقیم بودن نیست.

 

-اگه پارتنر اسکشوال دارین و خودتون اسکشوال نیستین بهترین کار فشار نذاشتن روی طرف مقابله چون هممون میدونیم یه رابطه درست و حسابی چیزی فراتر از سکس هست.میتونین خودارضایی کنین.برای روابطتون برنامه ریزی کنین با مشورت خود اون و براش زمان و مکان تعیین کنین.کارهای عاشقانه و دیتای عاشقانه بیشتری انجام بدین برای تمدید شور و شوق رابطتون و جبران سکس.

 

-برای به اشتباه ننداختن افراد و اشتباه نکردن هنگام ملاقات با اونا جنسیتشونو شخصا بپرسین و صرفا از روی استایلشون به اونا خودسرانه جنسیت نسبت ندین.توی بیوگرافی هاتون جنسیتتون رو ذکر کنین . "مثلا من تو بیوی اینستام زدم she/her یعنی جنسیت مونث دارم و دوس دارم افراد منو به عنوان یه دختر بشناسن."

 

-این اوکیه که اشتباه کرده باشین راجع به گرایش یا جنسیتتون مخصوصا تو سنین پایین تر.از کام اوت کردن چند باره نترسین و به خودتون زمان بیشتری بدین تا مطمئن شین.

 

-به طرف مقابل نگین "تو رابطه با فلان جنسیتو امتحان نکردی از کجا میدونی بهش کشش نداری" خود فرد بهترین کسیه که خودشو میشناسه و لازم به امتحان کردن یه چیزی نیست وگرنه قطعا خود شما هم رابطه با جنس موافقو امتحان نکردی از کجا میدونی بهش کشش داری یا نه.

 

-اگه از نزدیکانتون کسی کام اوت کرد. "به عنوان مثال شما دخترین و اونم ختره و به عنوان یه لزبین کام اوت کرده" چیزی بین شما عوض نشده و الان قرار نیس به شما و همه هم جنساتون نظر داشته باشه.اونم مثل شما که برای خودت تایپ و مرد ایده الی داری ایده ال های خودشو داره.

 

-اگه از کسی خوشتون اومد و متوجه شدین به جنسیت شما گرایشی نداره و علاقه مند نیست عوضی بازی درنیارین و سعی نکنین عوضش کنین! "این درمور هوموسکشوال هایی که روی هتروسکشوال ها هم کراش میزنن صدق میکنه"این مشکل شماست و نه اون!

-تو روابط هوموسکشوال عین احمقای بیسواد نگین "حالا کی مرده کی زن؟" خاله بازی که نیست.دقیقا کل نکته قضیه اینه که دوتا جنس مخالف باهم در رابطه نیستن:/

 

- توقعات بالا نداشته باشین.قرار نیست بعد از کام اوت کردن یا تطبیق جنسیت  همه چیز بر وفق مراد پیش بره.قرار نیس فورا پارتنرتونو پیدا کنین. 10چیزی که باید قبل از تغییرجنسیت بدونین افرادی که قصد هورمون تراپی یا تغییر اندام هاشون رو دارن این مطلب رو بخونن حتما.

 

- و در آخر educate youself! مطالعه داشته باشین حتما.در هر زمینه ای مطالعه و تحقیق رو فراموش نکنین.

-----------------------------

 

نظرات یا سوالاتون رو با احترام به اشتراک بزارین چون من به قشر خاصی توهین نکردم.

http://whcaw.blog.ir/1399/02/16/welcome#comments

اگه دیدین که جایی اشتباه کردم با ذکر منبع بهم تذکر بدین تا اصلاحش کنم.

این بخش بازهم اپدیت میشه.

HAPPY PRIDE MONTH!!!

I overthink overthinking.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere
علایقم کلاسیک بود و افکارم نو. نتونستم پیش اونا احساس تعلق کنم.
پس نوشتم.
Designed By Erfan Powered by Bayan