beauty

همین الان بدون هیچ فرصت دیگه ای برای تامل و تفکر بهم جواب بده "فکر میکنی زیبایی؟"

و حالا این سوالم رو جواب بده "اون موقع که طفلی بیش نبودی چی؟اون زمان هم همین جواب رو میدادی؟"

زیبایی چیه؟

کدوم ننه قمری یه روز به سرش زد که درتاریخ مفهومی به اسم زیبایی رو تعریف کنه و برای اون ارزشی تعیین کنه؟

حقیقتا برخلاف چیزی که احتمالا امیدواری امروز ازمن بشنوی زیبایی برای انسان ها مهمه,و این فقط مختص به زمانی نیست که وارد اجتماع میشن و قربانی معیارهای زیبایی که رسانه ها و اطرافیان به اون ها دیکته کنن.

زیبایی از همون ابتدا,برای همون نوزاد شیرخواره بی خاصیت چروکیده سرخ شده مثل لبو در لفافه ای از قنداق مهم بوده. تحقیقات نشون داده که نوزادها در آغوش افراد -به تعبیر مغز نوزادیشان دوست داشتنی- زودتر آروم میگیرن و مدت زمان بیشتری به اون ها خیره میشن.به حق چیزای ندیده و نشنیده,نوزاد هیز!

ولی این نوزادهای کم خرد برخلاف بزرگترهاشون معیار مشخصی ندارن.یهو میبینی در آغوش توی دماغ عقابی زار میزنه و در آغوش دماغ عقابی بغل دستیت کرکر خنده اش میل به زهرمار گفتن تورو بدجوری قلقلک میده.

دوست داشتم بتونم معیارهای زیبایی رو براتون دیکته کنم تا دست کم ازاین بلاتکلیفی نجاتتون بدم ولی کدوم معیار زیبایی؟ بلاد کفر پوست شکلاتی و حلقه های درشت زلف رو ستایش میکنن و همین وطنم پاره تنم تحقیرش میکنن.

فلان هنرمند میگه "پیچ و خم بینی زیباست!به نقاشی من جون میده" و فلان ورزشکار بینی عروسکی و سربالا پسند میکنه.

بزرگترهای به سن و سال پدرم با ناراحتی میگن"وای یکم به این طفلک غذا بدین بخوره.دختر باید تپل و ملوس باشه" و همسن و سال هام خلف راستین نیاکان خود نیستن و ملوس های به دیدگاه پدرومادرشون رو تحقیر میکنن.

مادرم در عنفوان کودکی بهم میگفت"خداروشکر به داییت نرفتی.لب شتری میشدی خوب نبود.بیچاره آن شرلی موقرمز کک مکی!" و الان ازما بهترون ها با حنای هندی کک و مک میزارن برای خودشون و مطمئن میشن پیش دکتر مناسبی برای شتری کردن لب هاشون وقت بگیرن.

منم که اینجا شله زرد کی باشم که نظر بدم.

اما با اینکه با دین و مذهب مخالفم و کتاب دینی رو کتاب لطیفه ای بیش نمیبینم,یه جمله خیلی قشنگ داره که میگه" تسلیم بودن دربرابر امیال نفسانی و فرمان پذیری از طاغوت باعث میشود شخص درونی ناآرام داشته باش زیرا از یک سو هوای نفس هرروز خواسته های جدیدی پیش روی او میگذارد و از سوی دیگر قدرت های مادی که هرروز رنگ عوض میکنند او را به بردگی جدیدی میکشانند."

یه دوره میگن اون باسن را بده تو و چندسال بعد چون بانو کارداشیان با باسن بیرون روی فرش های قرمز جولان میده فتوا تغییر میکنه.

شاید تو طبق معیارهای امروزی زیبا نیستی-که به احتمال خیلی زیاد روی جوابت به سوال اولم تاثیر گذاشتن- ولی قطعا طبق معیارهای یه بازه ای زیبا بودی.ولی حالا چی؟چون ماشین زمانی نیست که بری به اون دوره باید کاسه چه کنم و چه نکنم دستت بگیری؟

اول بشین و خوب خاطراتت رو مرور کن.چندنفر بودن توی زندگیت که اولش دلباخته اون ظاهر دلبرانه شون شدی و بعد از مدتی پیش خودت فکر کردی که کاش هیچوقت اون دهن بی صاحاب رو باز نمیکرد تا اون تصور رو زشت کنه؟با چندتا از دوستای صمیمیت سر قیافشون دوست شدی؟

من نمیگم زیبایی تاثیری نداره و به همراه خودش مزایایی نمیاره.ولی کسی به معایبش اشاره کرد؟مهمونی هایی که رفتن و داروهایی که بهشون خوروندن و دست مالی هایی که به خاطر ظاهرشون شدن؟ فکر کردین که شاید دوست داشته باشن به غیر از ظاهرشون که نقشی در اون نداشتن از نکات مثبت دیگه ایشون هم تعریف بشه؟

آره برای من هم ملموس نیست.افرادی بودن که توی زندگیم از ظاهرم تعریف کردن -و الان خیلی بیشتر شده سابقا اصلا ملموس نبود xD- ولی همیشه ویژگی هایی داشتم که برجسته تر از ظاهرم بودن و نتیجه تلاش های خودم بودن و شنیدن جمله "چقدر تو قشنگی" هنوز برام  تازگی داره.ولی باخودم فکر میکنم اگه تمام عمرم هرروز این رو میشنیدم بازم همچین حسی داشتم؟مطمعنم همچنان ناراحت نمیشدم ولی ته دلم دوست می داشتم که به دیگر ابعاد وجودیمم بها داده بشه و باخودم فکر میکردم"اگه این قیافه رو نداشتم دوروبرم همینقدر شلوغ میشد؟"

سررشته کلام از دستم دررفت پس بریم سراغ زیبایی مردانه که کمتر کسی اون رو زیر ذره بین قرار میده.

احتمالا بیشترین چیزی که دخترها درمورد جنس مخالف بهش اهمیت میدن قد طرف هست.هرچند هیچوقت درک نکردم که چرا؟ خب شاید دوست داشته باشی ازت بلندتر باشی که حس امنیت بیشتری داشته باشی در آغوشش ولی نمیدونم چرا با قد 150ات برای 170 فیس میای و 180 مرد رویاهاته.

(بی ربط,ولی اتفاقا من ازمردای کوچولو بیشتر خوشم میاد:"))حتی از خودم کوتاهتر!خیلیم باکمالاتم U_Uمطمئن باشین آدمای مث من کم نیستن.دوتا از مردای فامیلمون زن قدبلندتر از خودشون دارن و خیلیم زندگی خوب و زیبایی دارن)

 و اگه یک مرد هستی ارزش خودت رو بیشتر ازاین بدون که نگاه جامعه نگاه تو رو نسبت به خودت عوض کنه.لازم نیست حتما سیکس پک به هم بزنی,لباس هات تیره و مردونه باشن و اگه این کار بهت حس بهتری میده چرا موهات رو رنگ نمیکنی و یه دستی به اون ابروها نمیکشی؟ انقدر نسبت به سایز آلت تناسلیت-و حتی نداشتن آلت تناسلی- اینسکیور نباش.به عنوان یه دختر میگم که این دخترا بیشتر از ده سانت رو نمیتونن تحمل کنن.اگه یه دختر بخواد به خاطر هرکدوم ازاین مسائل ولت کنه و بره چقدر بهتر چون مجبور بودی یه عمر زندگیتو به خاطر یه آدم سطحی نگر به کام خودت زهرمار کنی!

چیزی که خیلی دیدم امروزه باب شده و به اسم فرد دغدغه مند هرجوری که میلشون میکشه درباره اش نظر میدن چاقی هست.

و اصلا احتمال نمیدن که ناعزیز من!شاید طرف بیماری ای داره -میتونم لیست ردیف کنم ازاین گونه بیماری ها-که نتونه وزن کم کنه!شاید طرف اصلا در پروسه رژیم باشه و تو با اینکارت فقط باعث میشی اون اختلال های عصبی بهش دست بده و حتی با زیادتر شدن فشارها از طرف جامعه افراد چاق دست به روش های خطرناک میزنن برای زودتر خلاص شدن از شر ازار مردم و الان چی؟تویی که به ادعای خودت نگران سلامت اون بودی جوابی برای کلیه از کار افتاده اش داری؟ فکر کردی آینه نداره توی خونه اش و بیشتر از تو بدن خودش رو وارسی نمیکنه؟

اصلا شاید طرف بخواد تا آخر عمرش چاق بمونه و پرخوری کنه و ناسالم زندگی کنه ,به تو چه آسیبی میرسونه؟تو حواست به خودت باشه و دست از ترحم ساختگیت که درواقع ناشی از حس خودبرتر بینیت نسبت به اون فرد هست بردار.

من همین مسئله رو عینا در دوسال گذشته برای جوش های صورتم داشتم و دوست ندارم اعتراف کنم ولی به خاطرشون دلم شکست و اشک ریختم.اعصابم خرد بود که رعایت میکردم و برگه های آزمایش اختلالی در هورمون ها و مواد بدنم نشون نمیداد ولی همچنان صورتم حرف دیگه ایو میزد.و درواقع باعث بدتر شدن جوش های من استرس و فشار زیادی بود که تحمل میکردم و الان خوب شدن و حس بهتری نسبت به خودم دارم.

ولی من هنر نکردم.هنر رو اون کرد که خودش رو با دون دون های قرمز صورتش دوست داشت.

شاید بگین "ای بابا!توهم که شدی مث همون رسانه های زرد دوزاری که شعارهای سلف لاوشون هممون رو حامله کرده.از یه فمینیست بیشتر ازاین انتظار نمیره البته..."

و البته که منم جوابی در آستین دارم.

چیزی به نظرت نازیبا و ناخوشایند میاد؟باهاش رابطه جنسی برقرار نکن!خیلی ساده!

تا حد ممکن سالم زندگی کن و سالی یه بار چک اپ کامل برو ولی انتظار نداشته باش همه از تو سرمشق بگیرن پرنسس!

نقص های ظاهرت رو دوست نداری؟اگه ممکنه تغییرشون بده.

عمل زیبایی چیز خوبیه اگه بتونه لبخند اون انعکاس آینه ایت رو فراخ تر کنه.

فقط اگه در زمینه های دیگه خودخواه نبودی دراین زمینه خودخواه باش.به خاطر حرف همسایه ی آذرخانوم و اینکه شبیه فلان مدل نیستی-که وظیفه ات نیست که باشی!اون شغلشه و از اون نون شبش رو درمیاره.هروقت به توهم بابت ظاهر زیبات چیزی دادن توقعت دراین حد باشه- خودت رو عوض نکن.

از این ها که بگذریم...

از لحاظ ظاهری چه چیزهایی رو راجع به خودت دوست داری؟ من موها,چشم ها و مژه هام,فرم صورت و گونه ها و فرم بدنیم,گوش هام بااینکه کسی زیاد متوجهشون نیست و صدا و دست هام رو دوست دارم.

چه چیزهایی رو راجع به خودت دوست نداری؟ سابقا پوستم هرچند الان خیلی بهتر شده,دندون هام,موهای بدنم و ابروهام.

----------------------

پ.ن: ببخشید دیر به دیر میام.هنوز نرسیدم وب هاتون رو چک کنم..قول میدم حتما چک کنم نوشته هاتون رو

پ.ن2: موهامو بالاخره به شیوه دلخواهم کوتاه کردم.و واقعا خوب شده.قبلا اینجور بود که باکلی زحمت و سشوار و ژل حالتش میدادم ولی الان عادی که خشکش میکنم بالا وایمیسه.

پ.ن3: خب اگه ازمن تصوری ازیه فرد مبادی آذاب و مهربون و گوگول مگول دارین این رو نادیده بگیرین,ولی اگه میدونین چه جونوریم دراصل XD این وب جدید منه که یکم توش خودمونی ترم. dramaqueen.blog.ir   خواستین یه نگاهی بندازین.

پ.ن4: دلم براتون تنگ شده بود.ادمای توییتر غالبا بدجنس و حقیرن و متظاهر...شما خیلی بی شیله پیله این.دوستتون دارم و قدرتون رو میدونم.

  • وهکاو --

یکی از چیزایی که خیلی بهش افتخار میکنم اینه که هیچوقت طبق مد روز خودمو تغییر ندادم 

از اولم چیزی بودم که دوست داشتم باشم

متاسفانه من اینجور نبودم ولی بیشتر باخودم کنار اومدم نسبت به دوسال پیش
خیلی قدرتمنده ادمی که خودشو قبول کرده

چه خوش گفتید و در سفتید

دیگه وبت چیزی نمینویسی :(؟

چقدر حس خوبی داشت این پست... من خودم قدیم تر ها اونقدر لاغر بودم که یه سریا دیگه به گیر دادن به خودم اکتفا نمیکردن و به مامانم گیر میدادن که چرا فکر سلامتی این دختر نیستی/:

بعد ها یه دوره ای بود که کلی وزن اضافه کردم. و همون آدما بهم میگفتن چقدر چاق شدی، چقدر تپل شدی و این حرفا. در صورتی که اگه از قبل منو نمیشناختی تو همون دوره ی به اصطلاح چاق و تپلیم بهم میگفتی که هیکلم معمولیه... شاید حتی معمولی رو به لاغر. 

حالا منم اون زمان بچه بودم... واسه همون کلا خورد و خوراکمو ریختم به هم که مثلا لاغر بشم (و واقعا هم حدود ۵ کیلو اینا کم کردم...) ولی نتیجه ی همون تغذیه غلط این شد که رودم مشکل پیدا کرد/: که البته با چنتا قرص و دارو به راحتی حل شد ولی فکر میکنم ارزششو نداشت... بعدش با این که دیگه کسی به ظاهرم گیر نداد هنوزم حس بدی به هیکلم داشتم... بلوغ و هورمونها و این چیزا دیگه... و حالم از پاهام به هم میخورد چون خیلی تپل بودن (که بعدش مشخص شد به خاطر استخوان بندی درشتم بوده نه چربی و اینا/:) ... حتی یادمه به خاطر پاهام تو عروسیا همش میشستم پشت میز چون نمیخواستم کسی پاهامو ببینه... *اولین باره دارم صریحا به اینا اعتراف میکنم*...~

و واقعا خوشحالم که اون دوره گذشت و دیگه به خودم نمیگم انگل چاقالو^^..~

 

و چیزایی که در مورد خودم دوست دارم میشه اشاره کرد به دندون نیشم (که کجه... من دندون کج و کوله خیلی دوست دارم._.) چشمام... مژه هام، خط پلکم، کک مکی هام، موهام، کلا صورتمو دوست دارم. ترقوه ـم، دستام و انگشتام مخصوصا انگشتای شستم، رد زخم روی انگشت وسطیم(که نشون دهنده یه حادثه دردناکه._.)... این که سینه هام کوچیکن، ترک های پوستیم و خیلی خوشحالم که اینو میگم... پاهام(("=...

و در مورد چیزایی که بدم میاد در مورد خودم.. راستش نه که متنفر باشم... ولی خیلی خوب میشد اگر میتونستم اصلاحشون کنم: جوش های سر سیاه روی نوک دماغم، مو های بدنم، و فرم ناخونام^^

 

+این پستتو پیوند میکنم(("=

این مردم زبون دراز همیشه حرفی برای گفتن دارن
به منم چون پاهام لاغر بود میگفتن رابین هود به خاطر همونا یه دوره ای خجالت میکشیدم لباسای موردعلاقم "که شامل پیرهن گشاد و شلوار جذب بود"رو بپوشم
ای جان کک و مک*_*
ممنون مائو  D+
يكشنبه ۱۴ دی ۹۹ , ۱۵:۰۹ ☁️𝐴𝑖𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

منم اول همچین فکری میکردم ولی عینکی که شدم فهمیدم فقط یه عذاب الهیه که نازل شده😐😂

خب راستش من در کل خودمو دوس دارم . حالا یه عیب و نقص هایی دارم ولی خب هیچ وقت حاضر نیستم خودمو بخاطر دیگران عوض کنم . صرفا بخاطر اینکه دوسم داشته باشن . خیلی با جنسیتم حال نمیکنم ... ولی خب باید ساخت ! از اینکه مامانم نمیزاره موهامو کوتاه کنم متنفرم . به نظرش من اونجوری اصن قشنگ نمیشم ولی I wanna be my self and have my own style ; bitch . 

ای بابا ابروهات که خ قشنگن . عاشقشونم . 

یپ ! خوش برگشتی دلم برات خ تنگ شده بودا 💙 

 

مرسیی:'>>>
منم دلم تنگ شده بود براتون
اینکه ظاهرتو دوست داری خیلی خوبه، اکثرا تو سن و سال ما اینطور نیستن

يكشنبه ۱۴ دی ۹۹ , ۰۸:۳۶ ☁️𝐴𝑖𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

میشه گفت من هیچ مشکلی با اعضای صورت و بدنم ندارم، و هرچقدر هم با معیار های زیبایی ای که الان هست فرق داشته باشم، بازم به نظر خودم خوبم!

موچی هم گفت، از این چیزا خیلی تو کیپاپ هست:/ سولی فقط به خاطر همین خودکشی کرد، به خاطر هیتای واقعا زیادی که بهش میدادن...*اشک هایش را پاک می کند*

از لحاظ ظاهری چه چیزهایی رو راجع به خودت دوست داری؟ موهام و چشمام، دستام، پاهام و اینکه نه خیلی بدنم خشکه نه خیلی نرم.

چه چیزهایی رو راجع به خودت دوست نداری؟میشه گفت چیز خاصی نیست که دوست نداشته باشم، از همشون خوشم میاد! ولی از اینکه چشمام ضعیفن متنفرم=-= یه روز همه عینکای جهانو میسوزونم:/ تنها چیزی که باعث شده باهاش کنار بیام اینه که بابام گفت شبیه هری پاتر میشیXD

عینک های جهانxD من عینکی نیسم ولی هروقت عینک یکیو میزنم حس میکنم باهوش میشمT-T میدونم احمقانه اس
ایول، خیلی خوبه راجع به خودت چنین فکری میکنی

یه کامنت دراز نوشته بودم رفتT-Tآخه چرا(":
خوب دوباره همش رو مینویسیم..
خوب در مورد ظاهر..میدونی قبلاها خیلی برام ظاهرم مهم بود..من یکم چاق بودم قبلا و خیلی تمسخر میشدم بابتش..از دوستان بگیرررررر تا فک و فامیل:/هعی..
الان خیلی لاغر شدم ولی خوب..
میدونی من اونموقع خیلی سعی میکردم کمتر بخورم تا بتونم لاغر بشم ولی خوب میدونی این چاقی یه چیزی ارثی بود!البته خیلی هم چاق نبودم ولی خوب:/
ولی الان با اینکه هنوزم مسخره میشم ولی برام مهم نیست!میدونی از یه جایی به بعد فهمیدم هر طور که باشی بازم دیگران عیب میزارن روت..وقتی وزنت خوبه میگن چاقی..لاغر میکنی میگن چوب خشک شدی-__-نمونش توی کیپاپ هم خیلی هست..از یه طرف به دختره هیت میدن میگن چاقه از یه طرف دیگه میگن خیلی لاغره:|
و در کل باید حرف مردم به چپت بگیری..
و اینکه من واقعا چهرمو همینطوری که هست دوست دارم:)مخصوصا چشما و لبا و موهام رو..
درسته یکم پوستم خال و کک مک زیاد داره و یکم لک داره..درسته دستام خیلی بدجورن ولی بازم دوسشون دارم:)اینا چیزایی هستن که منو تشکیل میدن و دوستشون دارم..
ولی میدونی هیچ چیز به ظاهر نیست!آدمای زیبایی بودن که به طرز حال بهم زنی اخلاق و رفتارشون و طرز فکرشون گوه بوده:/(منو ببخشید بابت استفاده از این الفاظ-__-)
و تازه میدونی با اینکه عمل زیبایی به نظر خیلی بی خطر میاد نزدیک بود یکی از فامیلامون بمیره!این عمل کوچیک کردن معده هست..اونو انجام داده بود و دکتره زیادی معده رو برداشته بود و باعث شده بود بره توی کما:/و دکترا گفته بودن معجزه شده این فامیلمون خوب شده و زندست-___-!

اخ اخ :'))
اره ادم نمیتونه هرساعت به ساز مردمی برقصهه براش تره هم خرد نمیکننU_U
کک و مک خیلی زیباس:')) من انقد خوشم میاد
اره به خاطر همین گفتم کاملا مطمئن باشن بابت عملای زیبایی، حتی سالمم ادم بگذره ازشون بعضیا زیاده روی میکنن
من یکی از فامیلامون دماغ عمل کرده، لب ژل زده، گونه شو تراشیده، لیفت ابرو و بوتاکس کرده://اصا خیلی مصنوعی و بدجور شده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

I overthink overthinking.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere
علایقم کلاسیک بود و افکارم نو. نتونستم پیش اونا احساس تعلق کنم.
پس نوشتم.
Designed By Erfan Powered by Bayan